دانستنی های ورزشی

بازگشت مایک تایسون به رینگ بوکس

علم و دانش: مایکل جرارد تایسون مشهور به “مایک تایسون” قهرمان پیشین بوکس سنگین وزن جهان که به «مایک آهنی» یا «بدترین مرد روی زمین » شهرت دارد از بازگشت خود به رینگ مسابقه برای مقاصد خیرخواهانه خبر داد.
تایسون که با قهرمانی در ۲۰ سالگی، جوان‌ترین قهرمان تاریخ بوکس جهان لقب گرفت در ۵۸ بازی خود ۵۰ برد داشته که شامل ۴۴ ناک اوت بوده،شش بار شکست خورده و دو بازی اش بدون نتیجه بوده است. تایسون در سال ۲۰۰۶ پس از دو باخت پیاپی به “دنی ویلیامز و کوین مک‌براید “بازنشسته شد.
«بدترین مرد سیاره » دوبار سابقه حضور در زندان را دارد او در طول دوران حرفه‌ای خود تا سال ۲۰۰۶ میلادی (زمان بازنشستگی) درآمدی بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار کسب کرده بود، که بیشتر این درآمد در اثر سوء مصرف الکل از بین رفت به‌طوری که در سال ۲۰۱۶ « مجله فوربس» دارایی وی را حدود یک میلیون دلار تخمین زده بود.او بعد از بازنشستگی به کارهایی مثل باغبانی پرداخته و همچنین در سریال های تلویزیونی ایفای نقش میکند.

مایک تایسون

مربی پیشین او می‌گوید:

اگر مایک حدود ۶ هفته تمرین کند می‌تواند، «دیوتری والدر» قهرمان فعلی بوکس سنگین وزن جهان که از سال ۲۰۱۵ این عنوان را در اختیار دارد در عرض یک دقیقه، ناک اوت کند.

تایسون ۵۳ ساله دراین باره می گوید:

مدتی است که تمریناتم را شروع کرده‌ام و می‌خواهم با شرایطی برسم که ۳ یا ۴ راند برای یک رقابت خیرخواهانه بتوانم مبارزه کنم. تعدادی از موسسات نیکوکاری، حاضرند برای مبارزه من پول خوبی پرداخت کنند تا صرف افراد بی خانمان یا کسانی که مثل من دچار سوء مصرف مواد هستند، بشود.

مایک آهنین در ادامه گفت:

به تدریج بهتر می شوم. سعی می کنم وزنه بزنم و تمرینات جدی داشته باشم. روزم را با بوکس شروع می کنم اما آسان نیست.

اما به نظر میرسد که مسابقات وی بیشتر حالت نمایشی خواهند داشت، در هر صورت بازگشت تایسون به مسابقات بوکس حتی اگر حالت نمایشی داشته باشد برای هواداران و مخاطبان وی اتفاق جذابی به شمار می رود چرا که دوباره می توانند او را در رینگ ببینند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

مدیر

مجید کوهی طراح سایت و دانش آموخته مهندسی تکنولوژی جوشکاری است. وی از بحث و مطالعه در مورد فناوری و فلسفه لذت می‌برد، به سبک زندگی اسلامی علاقه دارد و اوقات فراغتش را با کیهان شناسی، طراحی مدارهای الکترونیکی و زمین شناسی می‌گذراند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن