دانستنی ها

تغییر نام با استفاده از حروف ابجد

تغییر نام با استفاده از حروف ابجد برای حل مشکلات و خوش شانسی در زندگی

علم و دانش: آیا می دانید علت بسیاری از شکست ها ، طلاق ها ، بیماری ها و … تنها داشتن نام نامناسب است واین افراد به صورت شگفت انگیزی تنها با یک تغییر نام از مشکلات خود رهایی می یابند؟! (منظور از نامناسب بودن نام هماهنگ نبودن انرژی آن نام با اطرافیان خود و طبیعت و .. است) آیا باور کردن این حرف برای شما مشکل است؟
همان طور که می دانید یکی از وظایف مهمی که پیامبر اکرم (ص) به عهده پدر و مادر گذاشته است گذاشتن نام حسنه بر روی فرزندان است اما به راستی این نام حسنه چیست و منظور از آن چیست؟ اگر معنای نام حسنه را فقط به نام زیبا و دارای معنای خوب تعبیر کنیم شاید نیازی به گفتن این حدیث نبود چرا که بسیاری هم که به اسلام و پیامبر ما اعتقاد ندارند خود به خود نام های زیبا برای فرزندانشان انتخاب می کنند اما به راستی مفهوم نام حسنه چیست ؟ و چرا این قدر بر آن پیامبر اصرار دارد و آن را به عنوان یکی از وظایف مهم پدر و مادر بر شمرده است ؟!

تغییر اسم

از طرفی دیگر مشاهده می کنیم که ائمه اطهار (ع) و پیامبر اکرم (ص) نه تنها برای افراد بلکه برای اسب ، شمشیر ، عبا و لباس و سایر چیزهای خود نیز اسم تعیین می کردند به طور مثال اسب امام حسین(ع) ذوالجناح نام داشت و یا نام شمشیر امام علی (ع) ذوالفقار بود و … اما به راستی چرا آن ها این کار را انجام می دادند و اکنون متاسفانه ما آن را فراموش کرده ایم؟!
اگر از دیدگاه قرآنی نیز بخواهیم به این قضیه نگاه کنیم مشاهده می کنیم که خداوند فرموده است هر گاه خواستید خدا را صدا بزنید با اسم های نیکویش او را بخوانید پس مگر اسم چقدر اهمیت دارد که باید خدا هم با اسمای حسنایش صدا زده شود؟ یا چرا این قدر حروف ابجد در اسلام اهمیت دارد و یا اصلا کاربرد این حروف و اهمیت آن چیست؟
آیا انتخاب نام حسنه فقط به معنای اسم با معنای خوب است ؟ آیا این وظیفه مهم پدر و مادر یعنی انتخاب نام حسنه با حکمت و حساب و کتاب توسط پدر و مادرها انجام می شود و یا با توجه به سلیقه شخصی پدر و مادر و بدون توجه به این که اسم نیکو و پسندیده و مطابق با انرژی های عالم باشد انتخاب می شود ؟ واقعا اسم حسنه چیست و چگونه باید به صورت تخصصی انتخاب شود ؟
قطعا همگی قبول دارید که هر حرف و یا صدایی که از زبان انسان صادر گردد دارای انرژی است حال یا مثبت است یا منفی. در این بین اسم انسان نیز که توسط اطرافیان صدا زده می شود نیز دارای انرژی مثبت یا منفی به وی است که این انرژی های مثبت باعث می شود که وی پیوسته در تمامی کارها و زندگی اش موفق گردد و یا این که در اثر انباشتگی انرژی منفی باعث می شود که خدای ناکرده وی در هر کاری مرتب بدشانسی آورد و خودش هم دلیلش را نداند و یا آن که پیوسته مریض شود؟! سوالی که در اینجا پیش می آید آن است که چرا در گذشته مردم برای انتخاب نام کودکشان به علمایی که تخصص علم اسامی را داشتند مراجعه می کردند ؟ به راستی در زمان حاضر چه اسمی را انتخاب کنیم که دارای انرژی مثبت باشد و یا اصلا اسم حسنه به چه معناست و چگونه باید انتخاب گردد.
مادران ما از روی اختیار و از روی سلیقه و نه از روی حکمت نامی را برایمان انتخاب کرده اند که سالهاست با آن زندگی می کنیم.
اگر این نام با قوانین هستی هماهنگ نباشد با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد.
بیایید بامعاینه و اصلاح نامتان گامی بلند در مسیر رشد و سلامت جسم و جان و روان خود و خانواده و جامعه خویش برداریم.
اگر احساس میکنید زندگیتان با کندی و شکست و بیماری و … مواجه است با تغییر نام قدم بزرگی برای تغییر در روند زندگیتان بردارید
ولی این بار از روی اختیار و البته از روی “علم و حکمت” نامی حسنه و نیکو را برای خود انتخاب کنید تا مسیر زندگیتان به نحو احسن تغییر کند.
قصد ما در این سایت معرفی علمی است که سالهای طولانی است خاک خورده و عده کمی گوشه ای از آن را دیده و عده کمتری آنرا به کار بسته اند.علمی که با بکار بستن آن میتوان دنیای پیرامون را تغییر داد و ورق زندگی را برگرداند. علمی که هزاران سال قدمت دارد و هزاران سال از آن دور افتاده ایم. علمی که شاید امیرالمومنین علیه السلام را بتوان به عنوان اولین مطرح کننده این علم دانست.علمی که باعث شد تا نام های زیادی از اطرافیان ائمه تا پیروان آن ها تغییر کند و از ناهماهنگ بودن با هستی به هماهنگ بودن با هستی تبدیل شوند واقعا آیا ما در انتخاب نام خود هماهنگ بودن آن را با انرژی های هستی مطابق با قوانین علمی اسلام و دانشمندان در نظرگرفته ایم یا فقط به داشتن معنای خوب آن دل بسته ایم آیا می دانید اگر تنها نام دارای معنای خوب باشد و انرژی مناسبی نداشته باشد موجب بیماری های صعب العلاج ، طلاق ، شکست های پی در پی ، عدم موفقیت مالی و ورشکستگی مالی و… می شود آیا می دانید بسیاری از افراد تنها با تغییر نام خود در طی چند روز از بسیاری از مشکلات خود و حتی بیماری های صعب العلاج نجات یافته اند؟ به راستی آیا فکر کرده اید چرا پیامبر اکرم (ص) یکی از مهم ترین وظایف پدر و مادر را انتخاب نام حسنه می داند؟!
فراموش نکنید این علمی من در آوردی نیست که در اینجا مطرح شده و از آن استفاده میگردد.بلکه قوانین این علم کشفیات شیخ بهایی و میرداماد و امثال آنهاست که در علوم زمان خود دانشمندی به نام بودند و هنوز از آثار و علوم آنها استفاده میشود.
ایشان این کشفیات را که بر طبق قوانین حاکم بر هستی است از نظم حاکم بر آن استخراج نمودند و برخی از آن قوانین را در لابلای کتابهایشان مطرح نمودند.
قوانین حاکم بر عالم راچه قبول داشته باشیم چه قبول نداشته باشیم حاکمیت میکنند.
سیره و سنت و دستورات اهل بیت در نام گذاری موید وجود و جواز عمل به این توصیه ها و دستورات و پیشنهادات این علمای بزرگ است. چه در اصل نامگذاری و چه در تغییر نام.
هنگامی که در فرهنگ لغت به دنبال معنی حسنه می گردیم مشاهده می شود که حسنه به معنای نیکو و پسندیده است نیکو به معنای با معنا بودن و زیبا بودن آن است اما پسندیده به چه معناست ؟ پسندیده یعنی اسمی که هم جهت و مورد پسند انرژی های موجود در نظام هستی است اما سوال این جاست که چگونه می توان متوجه شد که انرژی یک اسم هم جهت انرژی های موجود در هستی و به اصطلاح پسندیده است ؟؟ قطعا در پاسخ به این سوال باید رجوع به علما و عارفان کرد و از آن ها پرسید؟ در پاسخ این سوال مرحوم شیخ بهایی و میرداماد بیش از دیگر عارفان به این مقوله پرداخته اند آن ها بیان کرده اند که یکی از کاربرد حروف ابجد در همین زمینه است و باید محاسباتی توسط اعداد ابجد با اسامی انجام داد و در صورتی که جواب این محاسبات (که همان هماهنگی آن اسم با انرژی های نظام هستی است) مثبت بود به این معناست که آن اسم پسندیده است و در غیر این صورت جواب منفی است.
باید بیان کرد که این مسایل تنها در اسلام و یا تنها در ایران نیست در آمریکا ، چین ، ژاپن و … نیز هر کدام ابجد مخصوص خود را دارند و توسط محاسباتی که انجام می دهند هماهنگی یا نا هماهنگی اسامی خود را با انرژش طبیعت می سنجند و بر طبق آن اسم مشخص می کنند.
به عنوان مثال لیندا گودمن ستاره شناس معروف در این رابطه می گوید:

“مطالعه و کاربرد عملی علم اعداد با هیچ یک از اعتقادات مذهبی موجود در این جهان تضاد ندارد این علم تنها یکی از جنبه های متعدد هماهنگی های جهان و نیز نوعی همزمانی و تطابق با قوانین طبیعت به شمار می آید مردم زمینی با اطاعت نکردن از این قوانین ساده و منطقی موجبات زجر و ناراحتی خود را فراهم می آورند اگر می دانستند چگونه با خود هماهنگی ایجاد کنند خوشبختی و سعادت ، سلامت دائم و همه پیروزی ها در دسترس شان قرار می گرفت و مانند رویایی ناممکن و دست نیافتنی در فکر و روح آنها حاضر نمی شد مردم طبیعت و سرنوشت را دور از عدالت و نیز ظالم و ستمگر می دانند با این حال باز هم راضس نیستند اندکی وقت صرف کنند و با کمی سعی و کوشش و زحمت بیاموزند که این نیروهای مقاومت ناپذیر به چه سمت و جهتی در حرکت اند.”

جالب است که افرادی که به این علم اعتقادی ندارند نیز با تعویض اسم خود تغییرات زیادی را در زندگی خود مشاهده کرده اند بعضی از افراد که بیماری صعب العلاج داشته اند با تغییر اسم در عرض چند روز بهبود یافته اند بعضی از افراد که بچه دار نمی شدند نیز به همین نحو صاحب فرزند شده اند افرادی که کارشان به طلاق کشیده بود با تعویض آن زندگی خود را بهبود بخشیده اند در این جا سوال پیش می آید که آیا تعویض اسم از دیدگاه اسلام مشروع است؟

در پاسخ به این سوال چند قضیه را بیان می کنیم

۱) سلمان فارسی نامش روزبه بود وی با اسلام آوردنش به دستور پیامبر نامش را به سلمان تغییر داد در این جا سوال پیش می آید مگر نام روزبه چه عیبی داشت ؟ چرا نامش سلمان شد؟
۲) امام حسن عسگری هنگامی که همسرش را از روم به همسری گرفت نامش را به نرجس تغییر داد چرا؟ چرا به نام دیگری تغییر نداد؟
و …

از طرفی انتخاب اسم را پیامبر یکی از وظایف مهم پدر و مادر می داند چرا؟ تجربه نشان داده است حیوانات نیز اگر اسم داشته باشند دارای بازدهی بیشتری هستند چرا؟ و هزاران چرای دیگر دانشمندان خارجی نیز دهها جمله در زمینه اهمیت انرژی اسم بیان داشته اند که در ایم مقاله نمی گنجد ؟
در این جا باید نکته ای را تذکر دهم و آن این است که کسی نباید فکر کند که با انتخاب اسم با انرژی مثبت و هم جهت با انرژی جهانی مرتب خوش شانسی می آورد و دیگر نیازی به فعالیت نیست بلکه باید دانست اسم نیکو مانند یک ظرف بزرگ و خوب است ولی اگر در درون ظرف انسان چیزی نریزد آن ظرف به کارش نمی آید به این معنا که باید تمامی سعی و تلاش خود را با توکل به خدا انجام دهد و در کنار آن نام حسنه ای نیز به عنوان یکی از ابزارهای موفقیت خود داشته است

چرا انتخاب اسم بسیار اهمیت دارد؟

رابطه ی” نام “و” ذات” هم دربحث های جدی فلسفه و اسطوره شناسی صاحب فصل های مفصل است وهم در دانش نو آمده ی روانشناسی و هم در علوم غریبه مثل رمل و جفر و هم در عرفان و متافیزیک . جدای نگاه متفاوت هریک از این حوزه ها، اولین چیزی که از این تواتر فهمیده می شود این است که لابد چیزکی هست و موضوع بیش از آن تکرار و تجربه شده که بشود به راحتی با انگ خرافه کنارش گذاشت.
در علوم غریبه مثل جفر، رمل و زیج نشستن برای خواندن سرنوشت و سعد و نحس طالع، که اغلب بر اساس حساب ابجد است ملاک اسم کوچک و نیز اسم مادر است ( که جای تامل بسیار دارد و ریشه هایش را باید در اعتقاد انتقال خون به وسیله ی مادر- یادگار دوران مادر سالاری- دید که هنوز هم در میان یهودیان رایج است).
نام، نیمی از وجود انسان دانسته می شده. نیمی که با دانستن آن امکان تسلط بر فرد فراهم می شده است. سنت کتمان نام در میان پهلوانان- که تراژدی رستم و سهراب را آفرید- درست به همین دلیل امری پذیرفته بوده است . هنوز هم ردی و رنگی از این اعتقاد باستانی در رفتارهای آدم امروز دیده می شود. زنان نام کوچکشان را به غریبه ها نمی گویند. مردان نام کوچک همسرشان را در جمع بر زبان نمی آورند، هنوز هم برای صدا کردن کسی به اسم کوچک باید با او آشنایی بسیار داشته باشی یا اجازه بگیری .چون هنوز هم در ناخوداگاه مان باور داریم اسم نیمی از روح هر آدمی است.و با دانستن آن می توان به فرد دست یافت.
دقت در نام گذاری فرزند در اغلب ادیان به تاکید توصیه شده است .زیرا این باوروجود داشته که فرد خصوصیات نامش را خواهد گرفت.
نام گذاری به نوعی تعیین هویت فرد است و به همین دلیل در میان تمام فرهنگ ها معمولا با آیین های خاص همراه است ، مراسمی که به نوعی شبیه به آیین تشرف است.
پژوهشگران انگلیسی و آمریکایی در تحقیقات خود نشان دادند که انتخاب اسم برای فرزندان بزرگترین چالش والدین است چرا که اسم ها شخصیت انسان ها را می سازند.به گزارش لایو ساینس ، محققان انگلیسی با بررسی سه هزار خانواده دریافتند که
یک پنجم والدین از اسمی که برای فرزندان خود انتخاب کرده اند پشیمان هستند.
همچنین در تحقیقات دیگری که محققان دانشگاه نورث وسترن در ایلینویز انجام دادند مشخص شد که انتخاب اسم بسیار مهمتر از آن چیزی است که تاکنون تصور می شد و شاید به همین دلیل است که کتاب های اسم نزد مردم از محبوبیت بالایی برخوردارند.
به گفته این محققان ، علم نشان می دهد که داشتن یک اسم زیبا و خوش آهنگ نه تنها احساس اطمینان فرد را افزایش می دهد بلکه موجب می شود دیگران به طور مثبت تری به وی نگاه کنند.
دیوید فیلیو سرپرست این تیم تحقیقاتی اظهار داشت: اینکه افراد چه کار می کنند و به چه فکر می کنند اهمیت چندانی ندارد. در واقع مغز انسان به محض شنیدن اسمی که تلفظ می شود پالسهایی را ارسال و دریافت کرده و با توجه به اسم فرد درباره وی قضاوت می کند.
این دانشمند توضیح داد:

«روشی که ما را با آن صدا می زنند یک نماد و یک آینه است. در واقع اسم همانند یک کارت ویزیت معرف و بیانگر شخصیت درونی ما است. آوا و معنایی که یک اسم دارد مستقیما بر روی رفتار و قضاوت دیگران نسبت به ما اثر می گذارد. آهنگ و معنای اسم یک فرد حتی بر روی تولید هورمونهای اکسیتوسین، دوپامین و اندورفین نیز اثر می گذارد. می توانیم بگویم نامی که ما را بدان می خوانند بر روی توسعه ما تاثیر می گذارد».

وی افزود:

«گذاشتن یک اسم تا حدودی دخترانه بر روی یک پسر می تواند مشکلاتی جدی بر روی حس نا امنی وی ایجاد کند. همچنین اسامی خیلی اصیل و یا کمیاب می تواند اشخاصی بسیار متفاوت را بار آورند».

این محققان پس از تجزیه هزار و ۷۰۰ ترکیب حرف و آوا دریافتند که گذاشتن اسامی دلپذیر و دخترانه بر روی دختران موجب می شود که آنها شخصیت زنانه تر و ظریف تری داشته باشند. این درحالی است که اسامی پسرانه و غیرمعمولی که بر روی دختران گذاشته می شود شخصیت این دختران را خشن تر و جدی تر می کند.
به گفته این دانشمند ، دختران دبیرستانی که اسامی پسرانه ای چون اشلی یا شانون داشتند بیشتر به دروس ریاضیات و فیزیک علاقه مندی نشان می دادند درحالی که دخترانی که دارای اسامی دخترانه ای چون الیزابت یا کایلا بودند بیشتر به دروس علوم انسانی علاقه داشتند.
همچنین در تحقیقات دیگری که دانشمندان دانشگاه ایالت واین در دیترویت انجام دادند مشخص شد افرادی که اسم آنها با حرف A آغاز می شود زندگی طولانی تری نسبت به افرادی که اسامی با حروف آغازین B، C یا D دارند.
در این تحقیق که اسامی ۱۰ هزار فرد از بین ورزشکاران، پزشکان و وکلایی که بین سالهای ۱۸۷۵ تا ۱۹۳۰ زندگی می کردند مورد بررسی قرار گرفت نشان داد افرادی که اسامی آنها اندرو، آنتونی و آلبرت بود به طور متوسط ۹٫۵ سال دیرتر از همکارانی که اسامی آنها دایان، دنیل و دیوید بود زندگی کرده بودند.
متوسط طول عمر افراد با حرف D برابر با ۶۹٫۲ سال و متوسط عمر افراد با حرف A برابر با ۷۳٫۴ سال بود.
این طبقه بندی همچنین از دیدگاه انتخاب شغل نیز جالب بود. به طوری که بیشتر افرادی که نام آنها «لارنس» با عبارت آغازین «لا» به معنی قانون بود وکیل و کسانی که اسمشان «دنیس» با عبارت آغازین «دن» مثل «دندان» بود دندانپزشک شده بودند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

مدیر

مجید کوهی طراح سایت و دانش آموخته مهندسی تکنولوژی جوشکاری است. وی از بحث و مطالعه در مورد فناوری و فلسفه لذت می‌برد، به سبک زندگی اسلامی علاقه دارد و اوقات فراغتش را با کیهان شناسی، طراحی مدارهای الکترونیکی و زمین شناسی می‌گذراند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن